ABAH PERGI JUA.....AL FATIHAH..SEMOGA ROH ABAH DITEMPATKAN DIKALANGAN ROH ORANG2 YG SOLEH

18.9.2012......sebelum pergi kerja ...aku sempat singgah ke hospital utk jenguk abah....aku lihat abah masih seperti hari hari kelmarin ...tiada perubahan....matanya masih tertutup rapat....aku rindu utk melihat renungan matanya...

di tempat kerja ...aku bekerja seperti biasa....jam 3 petang ...ibuku talipon memberitahu yg keadaan abah semakin lemah.....jam 3.30 aku pulang dari kerja....doktor memaklumkan yg abah semakin lemah...jadi keluargaku kena bersedia menerima kemungkinan apa yg akan berlaku....

aku memaklumkan pd bapa sedara aku....saudara mara mula memenuhi wad ....keadaan abah semakin lemah...degupan jantungnya semakin menurun....paru parunya semakin lemah...tekanan darahnya semakin rendah.....keluarga mula membaca surah yassin....aku mula tidak dapat menahan airmataku lagi....aku menangis....menangis....dan terus menangis.....

selesai saja bacaan yassin oleh kaum keluarga....kira kira jam 5.55 petang....abah menghembuskan nafanya yg terakhir....innalillahiwainnailahirajiun....akhirnya abah pergi jua....pergi yg tak akan kembali...pergi membawa 1001 penderitaan.....

wajah abah begitu tenang sekali....walaupun dihatinya tersimpan seribu kelukaan.....ku bisikkan di telinga abah...agar diampunkan segala dosa dosaku...dihalalkan segala makan minumku sejak dari kecil hinggalah aku dewasa....

jenazah akan dikebumikan dikampung halaman abah....kira kira jam 11 malam...jenazah selamat dikebumikan......sayunya hati utk meninggalkan tanah perkuburan...namun aku kena redha....terima qada dan qadar dr Tuhan.....setiap manusia pasti akan kembali kepada PenciptaNya.....akupun begitu jua cuma belum tahu lagi bilakah masanya...

Ya Allah...kau tempatkanlah roh arwah bapaku dikalangan roh orang orang yg soleh.....Aamiin....
Al Fatihah...ku sedekahkan utk arwah bapaku terrsayang....

Comments

Popular posts from this blog