ABAH MASUK HOSPITAL

8.9.2012.....ibuku menalipon aku memberitahu yg abah dimasukkan ke wad 29....hospital raja perempuan zainab 2,kota bharu....aku terus bergegas menuju ke hospital....dibenakku terlintas....'sakit apa pulak abah kali ini....'????......

sampai saja di katil tempat abah berada...kulihat abah tak begitu bermaya.....jelas terpancar kesakitan di wajahnya....ku cuba untuk tidak menitiskan airmataku didepannya....mengikut doktor yg merawat abah pd masa tu...abah disyaki mengidap ulser perut....tpi mungkin sudah tahap akhir...kerana sudah lama abah mengalami pendarahan sewaktu membuang air besar...tpi abah tidak dtg ke hospital utk mendapatkan rawatan....

Ya Allah....begitu berat dugaan utk aku hadapi kali ini...kerana ini antara hidup @ mati....aku begitu sedih...sedih teramat sedih...kerana abah selalu merahsiakan keadaan kesihaatannya dr pengetahuan anak dan isteri...ibuku sendiri tidak tahu yg abah mengalami pendarahan sewaktu membuang air besar kerana abah tidak pernah bercerita pd ibu.....itulah abah aku...yg suka menyimpan segala duka dihati....ini yg membuatkan airmata bergenang dikelopak mataku....

doktor memberitahu yg abah perlu dibedah dgn segera utk menyelamatkan nyawanya...setelah puas berbincang dgn abah...akhirnya kami bersetuju utk membenarkan pembedahan itu....

Comments

Popular posts from this blog